2018 diabetesvovve 1.1 Nytt År nya möjligheter och besvär 🤪

God fortsättning alla!
 
Det nya året har redan startat med blixtar och dunder och en del magiska under. Först och främst gick nyåret super, Vegas låg och sov, brydde sig inte om smällarna.  Skönt och ha en så stabil hund. Vad har hänt mer.... 
 
Jo, Jag har själv bestämt mig för att gå ner i vikt (nyårslöfte) , då jag under senaste året gått upp en massa kilo. Varför? Jo! för att min diabetes är så mycket bättre, i värdena. Därav  viktuppgång. Tråkigt men sant. Med hjälp av en dietist har jag fått ett schema på lågkolhydratkost. Det går ut på att äta mellan 500 till 800 kalorier per dag. Tyvärr har det inte gett något resultat än, dock kort tid jag ätit sallad och kött. 🤪 Mina blodsockervärden är perfekta (nyårslöfte) men magen skriker av hunger.  Jag ska ge det lite tid...
 
I december skickade jag iväg prover till Sahlgrenska. Då jag haft extremt ont i magen vid några tillfällen ville en läkare inom endokrin utesluta fel i bukspottkörteln. Nu i veckan fick jag ett brev hem där det stod -Ärade Jenny Wiksten. När jag läste första raden frös jag till, hann tänka det värsta innan jag snabbt läste vidare. Det visar sig att min bukspottkörtel slutat producera ett enzym som sköter matsmältningen. Mitt egna F•••ing immunförsvar har kriget mot min bukspottkörteln och slagit ut den funktionen. Tack som f-n för det....ytterligaren en autoimunsjukdom.
Från och med imorgon kommer jag måste äta medicin till varje måltid... Det är inget jag är ovan vid men förbaskat tråkigt att måsta, ytterligare en sak att hålla reda på.
 
Jag vill avsluta bloggen idag med 3 positiva saker!!!!
Nr1: i veckan gick jag (som vanligt) min alldeles egna väg, med läkarnas ord i bakhuvudet om att jag aldrig kommer boxas igen, aldrig, pga fibromyalgi. Gick jag dit tillsamman med grabben och jag boxades (nyårslöfte),  tamejfan så nice!! Galet galet men så nice!! NU kör vi!! Jag ska fasen visa att allt går bara man är lite eller mkt envis..... 👊🏻😂 Nr2:: jobbet har start och såå roligt att köra igång eleverna igen 🤪 alltså jag måste definitivt ha en av de bästa arbetskompanjonerna Camilla! Så sjukt roligt att gå till jobbet och hur eländigt allt kan vara så på ett eller annat sätt smittar hon av sig en trygghet och glädje!
Nr3: jag har funderat ett tag på att...tror möjligen att jag har bestämt mig för att kanske ...... vi får se forts följer men kan avslöja att det innefattar en hel del förfrågningar jag fått...maybe to be continued.....
 
 
 
 
 

Kommentera här: