diabetesvovve 44.0 NU kör vi!!

hej alla!
 
Nu är det nästan 6v sedan vi klarade examen! Fatta 6v!!! Shit tiden går extremt snabbt. Vi har pausat i det mesta som handlat om hundträning, men nu, idag kom längtan till perfektion tillbaka 😃. Alltså dessa 6v har vi endast tränat på att vara vi, i vardagen, på affären osv. Vegas har visat att han är villig att träna igen, snabbt ut i hallen så fort jag plockar med sele osv. Jag tror att vi behövde lite paus då vi kört rätt intensivt de 6-8v innan examen. Så till helgen blir det Ullared. Vegas kommer få var med inne en stund på kvällen då de flesta åkt därifrån. 
 
Ååå jag fick mail idag från Svenska service och signalhundsförbundet. Där stod det att sammanlagda kostnaden för min och Vegas utbildning har kostat.... HÖR Å HÄPNA!!! ENDAST ca 34.000kr!!! Jag blev glad, stolt och eftertänksam, detta betydet mycket!!
 
Filipsällskapet - är en minnesfond men även en fond för att skapa livsglädje för oss diabetessjuka som önskar mer av livet, trygghet och en livräddare. Att klara av utbildningen på så kort tid gör ju att kostnaden hålls ner (stipendiet) och att andra/fler diabetiker kan få chansen som Jag fått. Detta genom fantastiska människor på Filipsällskapet, inte minst genom Filip Söderhielm anda.
One Life Live It!!
Man brukar räkna på minst 40-70.000kr för att utbilda en ”egen” hund. Först när jag letade info om diabeteshundutbildningen osv läste jag att det skulle kosta ca 150.000kr.......jag blev vettskrämd av den extremt stora kostnaden. MEN nu vet jag fakta. Förutom att priset på utbildningen i verkligheten INTE behöver vara så extrem så finns det 100 andra anledningar till att jag verkligen rekommenderar att utbilda en egen hund istället för att köpa en grundutbildning. En färdig, grundutbildad assistanshund kostar ca150.000kr + diabetesinriktningen.
 
En av anledningarna som talar för att utbilda sin egna hund är att: du och hunden blir ett riktigt tajt team! Den glädje ni har i allt samspel är oslagbar. Natt som dag. Från att hunden är valp betyder du allt för hunden, den känslan kommer sakta men säkert ändras till att det är hunden som står för tryggheten i din vardag. Köper du en ”klar” hund har ni ingen grund tillsammans. JAG kan läsa av min hund så pass bra att jag kan skilja på om ett ”gnäll/prat” står för att han behöver bajsa, om han markerar på lågavärden eller om han är törstig. Man blir ”ett” ihop med sin glädjespridare!! När man tränar tillsammans lär man sig otroligt mycket om sig själv och sin diabetes.
 
som sagt den enda fördel med att köpa en ”klar” assistanshund, vad jag kan tänka mig, är att man slipper   få bakslag i träningen, att man får lite mer ”fritid” över... men det skulle jag inte byta bort för allt smör i Småland. Det är ju roligt att jobba även om det blir bakslag, för man vet, man vet att man gör allt tillsammans mot ett gemensamt mål!!
Att skapa vi:et.
 
 
#filipsällskapet
#svenskaserviceochsignalhundsförbundet
#soshund
#sångfågelnskennel
#diabetes #diabetesvovve #diabeteshund 
#falldownseventimesStandupeight
#familjenfrämst #olawiltonVEGASjenny

Kommentera här: