diabetesvovve 42.0 VÄRLDSDIABETESDAGEN

Imorgon den 14november 2017 har jag levt mitt liv med diabetes i 22år.... 

Jag ler och säger att jag mår bra, det mina vänner är en definitionsfråga. När ens vardag består av 24-7 kontroll.... när man mått dåligt i 22år blir det dåliga ens vardag. 

Om jag skulle må bra som i ”andras ögon bra”, slippa känna, tänka och oroa mig så skulle jag säkert få en hjärtattack av stress att INTE känna/tänka det man känner/tänker 24-7....

Så NÄR mår man bra egentligen?? Är det när allt helvete blivit ens vardag??

Komplikationerna jag lider av är, självklart sockerfallen samt sockertopparna dessa gör att man blir slut, trött. Och pga diabetesen som är en autoimmun sjukdom har jag även bla fibromyalgi och ev (under utredning) ulceröskolit som också är autoimmuna sjukdomar där man ej kan bli helt frisk.

Jag har större förändringar på ögonbottnarna vilket i sin tur kommer leda till laserbehandling..

Tja... och som min sambo säkert intygar så blir ens stubin både kort och brinner snabbt 🙄 när man är sååå trött och medtagen av sjukdomarna. Allt man vill är att vara frisk.. önskar mig inget annat här i världen.

Imorgon är Världsdiabetesdagen! Heja! Diabetesgalan går på TV3 kl. 20.00 se den!! GÖR SKILLNAD!! Vi är på plats både sambon, jag och Vegas!

Annars brukar den 14/11 vara en dag då jag får lov att bryta ihop... jag brukar gå runt å tåras mest hela dagen. Ångesten över att vara sjuk får bli synlig denna dag... men endast denna dag! Därefter är det bara att komma igen! Bryt ihop och kom igen!! Men denna 14/11 kommer jag stå där i en alldeles underbar galaklänning, supersnygg karl vid min sida och trognaste vännen och diabeteshunden vid min andra sida! 

Och le, för vet ni..... denna dag kommer vi göra skillnad! För framtiden....

One life live it!!

Kommentera här: