Sommar del 2☀️2018

Hela sommaren har jag brottats med att hålla sockret uppe. Minskat doserna insulin så drastiskt att vissa sprutor uteblivit. 

Två dygn, när det var som sämst kunde jag ej ta måltidsdoserna.... lite skillnad mot att ta 12enh/måltid.... långtidsverkande sprutorna jag tar på morgonen har jag tagit, dock minskat dessa också. Det som sker är att mitt blodsocker konstant dippat, under 2 och utan att jag känt detta. Tack å lov har Vegas vakat ihärdigt. En av dagarna hade jag känning vid 9, därefter brukar jag ALLTID få högt pga att jag intagit för mycket socker.... men denna dag kom Vegas och larmade igen kl.9.45..... jag ignorerade honom då jag tänkte att han bara ville få lite till belöning. 9.50 började jag känna mig osäker, men avvaktade.. då jag inte i den vildaste fantasin kunde tänka mig ett nytt lågt blodsocker... DÅ rusar Vegas till köket och ställer till med bus, han kastar runt pantflaskorna som stod i en icakasse på golvet... resultatet blev såklart att jag gick dit, när jag kom in i köket slutade han tvärt, tog en petflaska och kom med den till mig. Självklart fattade jag direkt att han ställde till det för att jag skulle komma dit....... kollade mitt blodsocker och det låg på LO. 

 My lifesaver ❤️🐾 Vegas

Kommentera här: