När man har en skitdag utan känd anledning...

Igår var jag utom all tvivel i en bergodalbana utan bromsar... utan känd anledning vaknade jag med socker på 19... därefter dimpade jag ner till 3, rekyl upp, dimpade ner i känning igen.... sedan upp igen. Nu äntligen trodde jag det lugnat sig och åkte iväg för att handla på Ica....
 
sockret låg på 8 och jag mådde okej. MEN ...... påväg ut till bilen efter att jag handlat hände något, helt plötsligt från ingenstans fick jag smått panik, låste upp bilen för att kunna sätta mig, väl i bilen kollade jag sockret, pil rakt ner 4.... 4 i socker ska ej framkalla den reaktion som skedde därefter, tackolov hade jag köpt redbull till min kära sambo, jag började dricka men inget hände... jag blev yr, kallsvettades så det rann från pannan, började tappa greppet om verkligheten, lutade huvudet mot ratten och kände hur nära jag var på att hamna i koma.
 
Jag fipplade med telefonen och ringde Ola, lugnt frågade han saker och jag försökte hålla mig vid medvetande, svep redbullen snabbt sa han, jag gjorde... ska jag ringa ambulans? Var hans nästa fråga. Efter en kort stund kände jag hur medvetandet började återkomma och illamåendet välde upp, rent bokstavligen... Ola i telefonen, jag sittandes lutandes ut från förardörren, å redbullen fick se dagsljus igen.... Efter det började jag kvickna till, nu var jag tillbaka....sockret på 4 men pil upp. Jag lyckades. Avvaktade en lång stund innan jag tog mig hemåt.
 
Vissa dagar hatar jag mina sjukdomar mer än andra dagar... denna dag var en av dessa. Fuck diabetes. 
 
 #diabetes #familjenfrämst #olawiltonvegasjag
 
 

Kommentera här: