This is NOT fairplay!!!

Då var det dax igen, att dra på sig ”vara stark-manteln och hoppa in i det okänt jobbiga. 

I förra veckan fick jag en akut kallelse för ”Proliferativ retinopati” alltså allvarlig förändring spec på ena ögat. Detta betyder akut ögonlaser, inom 1mån behöver man använda laserbehandling på båda ögonen för att jag ska få behålla synen...... skräckslagen... tack o lov hade jag diabetesgalan att fokusera på, men nu såhär på söndagsefm kommer rädslan och oron tillbaka. Ont i magen och skyhöga blodsockervärden. 

Det värsta är nog att man har Noll kontroll, risken att förlora synen knackar på dörren och jag vägrar fan öppna!! En dag i taget och jag har bestämt mig för att fixa detta (också). Så ser ni mig i solbrillor närmsta 2v så är det INTE för att jag försöker gömma mig 😔utan för att minska obehaget i ögonen.

Det mest jäkliga med detta är att jag förbättrat mitt HBA1c senaste två åren, en extrem förbättring tack vare libren, Vegas och familjen såklart. Men lik förbaskat så händer detta.... hur ska man orka kämpa timme efter timme för något som ändå går åt helvete... känns rätt så orättvist, This is not fair play!!!! 

Ingen information har getts om det tillstånd jag verkar befinna mig i, mer än att jag helt plötsligt från ingenstans får akut kallelse, och i den står heller inget om tillvägagångssätt mm... mer än att dom ska sätta 3000 laserpunkter/öga för att förhindra fler kärlbildningar.....

THIS IS NOT FAIR PLAY!!

 Tur man har en 30kg’s vovve som kan peppa. Hah kan tala om att i vår soffa får ca 12 pers plats..... han valde att sätta sig på min axel......

 

Kommentera här: