Vår och påsk

Senaste tiden har jag ej orkat/hunnit skriva.. det har varit lite mycket. Ska försöka skriva lite om läget just nu. Påsklov, det är fint att vara lärare 😃(oftast).

De senaste  5-6veckorna har varit grymma i min kropp, vet ej om man kan förstå om man ej är i det själv. Tack vare min Minimed 670g har mitt liv en ljus framtid!!! Fantastiskt!! Men.... det påverkar extremt mkt då kroppen senaste 25åren varit van vid högre blodsockervärden. När en kombo av extrem pollenallergi-fibromyalgi-diabetes slår sig samman är känslan av att bli överkörd utan att kunna flytta sig. Lovet började (som vanligt) med 39,5 graders feber, inga andra symtom utom en hel j***a del smärta.  

 Att inte kunna gå 1km utan att det känns som 10km, att inte kunna ta upp saker från golvet, att musklerna i armar/axlar krampar när man bläddrar i en tidning. Att knappt kunna ta på sig strumpor pga stelhet i ljumskar, att vilja träna om inte varje dag som innan så iaf en eller två gånger i veckan, att vilja träffa vänner utan att behöva sova 1h innan och efter, att få planera saker utan att ofta behöva avboka, att slippa tänka efter (alltid) före man gör något. 

(Sedan kommer ju allt med diabetesen in också och det skulle ta så mkt plats så idag gnäller jag på fibromyalgin, ALLA som har kombinationer av olika kroniska sjukdomar VET vad jag menar när jag säger att en kronisk sjukdom räcker gott och väl!!!)

 Att hela tiden behöva strida för saker! nej jag blir inte frisk, aldrig någonsin MEN jag tänker inte slänga in någon jäkla handduk och acceptera och lägga mig ner och ge upp. I helvete heller! Som läget är just nu kommer jag antagligen få förändra och tänka om men ger aldrig upp!!!

 

//☀️🐾

 

 

Kommentera här: