Diabetes 4.0

 
HELT GALET!!!! kan det vara psykologiskt? Kanske reagerar jag effektivt pga att det är nytt för kroppen? Eller för att jag hållt igång hela dagen?.... näe, vet ni vad... jag har ej svaret på den frågan idag! Men lycka, lycka att blodsockret varit lägre under en "hel dag" än de senaste 22åren..... Det finns tyvärr (som vanligt) en baksida på alla mynt, biverkningar på det lägre värdena.... huvudvärk, synrubbningar, yrsel, hunger och illamående. Det gäller att hålla ut ett par veckor ev månader ev halvår...... Det får ju inte bli för bra, för fort då riskerar man mer än morgondagen. Balansgång.... "Lagom".... 
 
Bara på en dag så har jag sett extrema effekter OCH bieffekter.... på gott å ont! Men JA, FIAsp insulinet är sjuuukt snabbverkande och jag har idag knappt tagit 2/3 av doserna..... galet.... galet bra!!!!
 
(inom det blåa området bör man ligga)....
bild 1. Novorapid.  bild2. FIAsp
 

Kommentera här: