diabetesvovve 41.0 IcaMaxi... :/

Idag var första gången vi gick och handlade på IcaMaxi Samarkand alltså jag och Vegas... (vi har ett mail från köpchefen som godkänner att vi är där).

Vi hann gå i ca 4min innan vi blir illa bemött av personal, då hade vi tom anmält att vi gick in..... en personal går ikapp oss och frågar argt -Hur fasen tänkte ni där? Med att gå in med hunden??!! 

Ordkriget börjar och slutar såhär:

Jag -SKA vi slå vad om att jag har rätt att vara här med min alarmerande diabeteshund??! 

Icasnubben - HUR mkt satsar du???

Jag tänker till i mitt inre lugn (all in) och säger - vet du vad, jag kan läsa upp ett mail från ”köpchefen+namn” därefter kan jag satsa allt!!

Icasnubben... tystnar och säger - ja, jo, öh har han sagt okej så.... därefter läser jag cool lugnt upp del av mailet och konversationen vänder illa kvickt! 😊

Icasnubben bad även så mycket om ursäkt. Alla kan göra fel å ha skitdagar MEN bemöt fan andra som du själv vill bli bemött!

Många glodde när dom gick förbi och känslan man får i ett sånt läge. Man vet att man har all rätt på sin sida men hur man än vrider på det så känner man blickarna.....

Men efter hela situationen som uppstår kommer faktiskt en mamma och hennes lilla dotter på ca 2år direkt fram och berömmer Vegas för att han var så duktig och lugn och sedan ville 2åringen ta med honom hem..... MEN mamman förklarade snyggt för 2åringen som respekterade att inte klappa! 💜 

TACK IcaMaxi Samarkand...för alla förbipasserandes blickar, NU fick dom se HUR en riktigt cool och lugn diabetesvovve ser ut ”in action”😂👏🏻 (Vegas la sig och vilade) ❤️

När vi fortsatte gå följde endel blickar oss, och självklart fick jag lite mer bråttom att bli klar med handlingen.

MEN där och då, mitt bland kylarna markerar Vegas genom att buffa på mitt ben med sin nos, efter tredje gången han tryckte nosen kollar jag blodsockret och javisst!! Sockret går käpprätt rakt ner från 15.1 och låg på 3,3 utan att jag märkte det. Förmodligen påverkades det av hela situationen.... vi avslutade med godishyllan och väl hemma fick även Vegas ett ben 🐾😃

Kommentera här: