diabetesvovve 43.0 f-kassan

Alltså h-vete, sparka på någon som redan ligger ner!! Det jag vill säga är... inte nog med att det inte finns något statligt bidrag för att få möjligheten att lägga ner blod, svett och tårar på att utbilda en Assistanshund.

Inte ens när man har konstaterat att dessa räddar liv! Inte ens när man har läkarintyg på att man har funktionsnedsättning i mitt fall diabetes typ 1, och i samband med att man har en assistanshund kan man ansöka om handikappsersättning som hjälper till då det inte är billigt med livräddaren. MEN på sikt kommer diabeteshunden sänka kostnader inom landstinget då jag slipper vara där och räkna får på väggarna!...INTE ens då ska man slippa strida, fajtas med näbbar och klor!

Nä för f-kassan anser att merkostnaderna jag ansökt om inte uppgår i 12768kr vilket det måste, min ansökan låg på ca 20.000/år vilket är rimligt..  menar Vegas mat går på ca 9000kr/år plus all belöning/ben/tandtugg... f-kassan vill få det till att Vegas mat max går på 415kr/månad..... herrejäklar han är ingen Chihuahua... eller papegoja.... han är en Biff på 33kg som måste äta spec foder så han ej blir rund som en tunna.

Jag fattar inte varför man alltid ska behöva strida......... suck. Man får strida extra j-a hårt bara för att diabeteshunden inte är så ”vanlig”. F-kassan i Växjö hade aldrig agerat i ett ärende där det gällde diabeteshund, vilket gjorde att jag var tvungen få med vart enda litet tänkbart scenarier där han ev kunde vara till hjälp... hur svårt ska det behöva vara?....

Jag har redan försökt få tag på den person som sköter mitt ärende då dom räknat helt bananas... men personen verkar ej gå att nå....

Jag ska fanimig strida!! sista ordet är INTE sagt än! 

Jagärintbitterbarajävligtarg

Kommentera här: