diabetesvovve 39.0 EXAMEN!!

 
Examen
 
Dag 2 i Vara bestod av stormvindar Och kyla, men stundvis av Sol. Vi startade med moment såsom ”stanna i fart, Vegas ville inte riktigt gå iväg från mig men efter en stund när en av examinatorerna gjorde allt för att locka med honom travade han iväg en bit, men lyssnade till mitt rop, stopp sitt, Vegas stannade i farten och satte sig. Klockrent!
 
Därefter var det Inkallning med störning i form av olika leksaker.... SAMT Anettes himla svansar som ser ut typ som en kanin.... tja.... sist Vegas mötte denna spec leksak ville han hellre ta med den hem än mig.... idag.. kom Vegas på Inkallning i riktigt bra fart.. varav han får syn på svansen och man ser hur han fokuserar mot den men såfort jag ropar till avbryter han attacken mot leksaken och kommer in till min sida! Mkt stolt matte!!!
 
”inkallning av ouppmärksam hund” gick också super!
samt ”Larma”, jag hade ju planerat och tränat med mamma, att Vegas skulle springa och hämta henne, men lata smarta Vegas sprang ut till Anette då hon stod mkt närmare och hämtade in henne istället. Detta var ju faktiskt det bästa som kunde ske då inte alltid Mammsen är i närhet ❤️, Vegas hämtar alltså andra än kända👏🏻.
 
När vi sedan hade enskild genomgång avslutade Vegas med att göra en markermig live på lågt blodsocker. Häftigt! Nu fick fler se han jobba 😃👍🏻👏🏻
 
Alla ekipagen på examen gjorde fantastiska insatser och alla ska vara så stolta att få numera kalla sig för assistanshundförare (med olika inriktningar).
Där satt den!!! EXAMEN 2017 
 
#soshund #diabeteshund #filipsällskapet

Kommentera här: