diabetesvovve 33.0

diabetes drabbar inte bara 1... forts...
 
När man hittar sig själv mitt i allt som handlar om diabetesen så gör man det genom att våga testa sig fram. Hade det funnits en rak väg så hade nog alla valt den om man hade sluppit allt huvudbry. Men nu är vägen krokig och lång, livslång. 
 
I mitt liv finns idag min älskade sambo och bonusgrabb Och min blivande diabetesvovve. Alla påverkas!!.. hunden släpper mig inte ur sikte hemma, inte ens på toa! Grabben är 9år nu och förstå mer och mer att sockret påverkar orken. Har man haft en riktig ordentlig känning och får därefter en rekyl och värdet hamnar på 25 så blir man fruktansvärt trött och matt. Grabben har stenkoll, så fort hunden markerar eller jag säger att sockret är lågt brukar han hänga med och sällskapa tills det är bättre ❤️. Om än för att få en godisbit/kex eller något annat gott att snacksa på 😂.
 
Sambon får agera och hämta druvsocker var och varannan dag. Han har också förståelse för att jag ej orkar vara alert till 100% även om jag vill. Vegas är en trygghet för mig då sambon jobbar nätter. Från början när vi träffades var jag skraj att skrämma iväg karln då diabetes är en krånglig sjukdom.  Jag sa att jag aldrig hade känning osv...för det hade jag inte, aldrig. Sockret låg jämnt men på 19-20. (Vilket skadar och skadat kroppen på insidan på lång sikt) Idag har jag riktigt bra koll på sockret men det gör också att känningar är ett faktum, varje dag. Förstår att det påverkar min sambo Då oron att något allvarligt ska hända. Min sambo behöver ha en hel del tålamod men också tonvis av trygghet!
 
Jag tror inte att någon kan ha full förståelse för hur man mår vid olika värden. Så diabetiker, våga försök förklara Annars kommer nära och kära ej kunna föreställa sig Eller förstå.
 
#familjenframförallt❤️
#älskarminatokigakillaOlaWiltonVegas❤️
 
 

Kommentera här: