Lite jävla anamma!!!

Nu har jag genomgått 2 laserbehandlingar... jag ogillar det mer och mer och trodde/hoppades att det skulle vara den sista gången... MEN icke... i januari blir det minst en gång till. Sedan återstår bedömningen av vä. Öga efter kontraströntgen... håll tummarna, det gör jag. Nu till något betydligt roligare!!!

Fatta hur glad man blir. I veckan fick jag samtal från f-kassan att min ansökan om särskilt högriskskydd ej kunde godkännas delvis pga ”behandlingar” ej ingick som sjukfrånvaro..jag ifrågasatte hur det ej kunde göra det då det handlar om komplikationer av diabetesen mm, (låååångt samtal)...handläggaren skulle kolla över det då hon till slut höll med om att det är klart jag är sjukskriven efter tex ögonlaser (för att kunna se, & jobba i framtiden) om jag får biverkning osv...samt att sjukskrivning efter kaotiska värden i diabetesen är en självklarhet och undrade varför jag ej sjukskrivit mig de gånger jag haft ett helvete på natten. Mitt svar -karens..... eftersom jag då endast kanske behöver 1/2dag eller 1dag för återhämtning förlorar jag ca1500kr....

IDAG, HÖR Å HÄPNA fick jag ett GODKÄNT beslut om högriskskydd, dvs ingen karens närmsta året dvs OM jag tex har en natt från helvetet med sockret, ej sovit, förmodligen kräkts, varit nära koma, fått rekyl och skyhöga värden, därefter ej fått somna då det kunnat gå illa..... DÅ kan jag sjukskriva mig dagen efter UTAN att få sån jäkla ångest över att dessutom förlora massor av pengar....

Nu kommer det förmodligen int ske ändå (för jag brukar oftast bita ihop) men vetskapen känns såååå bra!!

Man måste vara frisk för att kunna vara sjuk, man får aldrig ge upp. Blod svett och tårar å lite jävla anamma 🙌🏻💪🏻 Julen kom tidigt iår för andra gången detta år 🐾💕.

Kommentera här: