diabetesvovve 1.3 SPORTLOV

hejhejhallå
 
Sportlov!! Vi har sedan en tid tillbaka bokat en skidresa till Kungsberget v.8. Vi åker till samma ställe som min bror m Fam. Sååå spännande!!
Vi startade med att ha en Wilton som 2v innan resan blev så sjuk, feber, utslag, hosta, yrsel... när vi började närma oss sportlovet så var han fortfarande ej helt Ok. Vi beslutade att chansa och åka men ev vila mellan skidåkningen. Men tackochlov blev wilton frisk som en nötkärna och hade ej tid för vila! 
 
6,5h i bil upp till skidanläggningen gick också mycket bra. stugan vi bodde i hette Verandan och låg i anslutning till backarna! HUR bra som helst!! Bastu i lgh! Riktigt fräsch lgh. Vi packade in och gav oss ut i backarna med detsamma. Sååå underbart!
 
I veckan har vi kört bräda och skidor hela dagarna i fantastiskt soligt väder och kvällarna har vi ätit mat och umgåtts med Micke, Anna & Stina, Oskar & Kalle. såååå mysigt! Vi har somnat innan det ens är lagligt att gå och lägga sig 😱😂. Träningsvärk check! Skador check! Nöjda barn check! Glada föräldrar check! 
 
Vegas fick vara hemma, hos bästa Emilie, en av de få som har mitt fulla förtroende när det gäller min älsklingsplutt. Det skulle visa sig att jag behövt Vegas denna resa även om jag kollade sockret hela tiden. Sista kvällen när vi slöade vid tv så började jag må illa, även om jag kollat sockret 10min före och det låg på 8,9 så var det något som ej stämde. Vi gick och skulle sova, tänkte det var all ansträgning under dagen. Som tur kollade jag sockret igen, 2,9...... 1 pkt dextrosol senare så kunde jag somna med värde på 8 igen..... rekyleffekt (såklart) 2h senare 23.9... DETTA brukar ej ske då Vegas larmar redan innan sockret sjunker så mycket.
 
Nu kör vi hemåt! 🤪😃 mycket nöjda & tusen erfarenheter rikare!
 
 

Kommentarer:

1 Emilie:

Vegas är bästa sällskapet, men åh så glad för att få komma hem han blir 👌 alltid lika underbart att ha honom här!

Kommentera här: