Maj 2018 Vegas 3:e födelsedag Hipphipphurra!!

 
Å, mitt hjärta fyller 3 år idag, vart tog tiden vägen? Jag är så extremt stolt över han denna dära som är min livräddare och bästa vän. 3 år har gått fort men ack så mycket han och vi åstadkommit under dessa år. 
 
År 1-3, började såklart tufft med valptiden, bli rumsren och utveckla band till oss, men Vegas lärde sig allt så snabbt att det var jag som fick problem att hänga med.:) Han visade sig väldigt smart och envis redan från dag 1. År 1 innefattade massor av stress över att kunna nå målet att få utbilda oss. 
 
När jag väntade på röntgensvaren av höfter/armb kunde jag svära på att hjärtattacken var nära!!..och som jag hönsat med honom i trappor, i lek mm :). Svaren var utan anm. FRIRÖNTGAD!! och sist men inte minst, VI fick stipendium som täckte soshundutbildningen från FILIPSÄLLSKAPET!! TACK!!
 
Vi gick olika kursen för att underhålla lydnaden och samarbetet inför lämplighetstesterna. Därefter gjordes lämplighetstesterna och Godkända till start av assistanshundsutbildningen!! Svenska service och signalhundsförbundet. Utbildningen gick av stapeln och vi fick en alldeles fantastisk instruktör som hette Ulrika. Året gick i full fart.... träna träna träna. I slutet av året gick vi upp för examen och blev godkända!! Vegas var nu examinerad medicinskt alarmerande assistanshund - Diabeteshund!!
 
tja...idag är Vegas exakt 3 år så får återkomma med tillbakablick så småningom Om hur detta året utvecklas. Men planer finns.... färskfoder, hundglass och ben står på menyn! Och redan på Lördag ska vi föreläsa i Kalmar om diabeteshund- vikten av att ha en assistanshundar. På söndag kör vi vidare på valpkurs tillfälle 2. OCH den 13:e maj gör vi (redan) vårt första årsprov i Jönköping!!! Nervös!!!
 
  
 

Kommentera här: