13maj årsprov

Yes! Vilken skön känsla att fixa det även om vi hade oddsen mot oss idag!! Älskade hund vad du lyckas med❤️🐾. 

Matte stolt som tusan!
Vårt första Årsprov Godkänt!!!!!!!

Natten till söndagen startade mindre bra, tandvärk från —vetet. när jag vaknade på morgonen hade jag ketoner, inte mycket men magontet var tyvärr inte nervositet. Blodsockret ville ej sjunka... spelar ingen roll att jag pressade på med fler sprutor, sockret ville inte ner.

Frukost var ju inte riktigt att fundera på då jag ej reagerade på insulinet... 5-6jordgubbar fick duga... i hopp om att kroppen skulle starta om och ta upp insulinet. Kl.11 körde jag in på parkeringen till IKEA i jönköping där årsprovet skulle hållas. Vegas märkte såklart av min smärta i kroppen, och det visar han ibland genom att bli rastlös, frustrerad, förväntansfull, så vi körde lite kommandon innan start och det fick honom att lugna sig.

Vi startade med inkallningen, Vegas var så ”het på gröten” så han började kuta till mig så fort jag vände mig, innan jag hann ge kommando. Gick tillbaka med honom till platsen han skulle vänta på. andas....stegade iväg igen och denna gång väntade han på ”hit” kommandot. I full fräs kom han flygande och satte sig nästan på mig.... klockrent!!! Sedan fortsatte årsprovet i samma anda. Vegas var som han alltid är när det väl gäller så finns det inget han inte klarar.

När vi blev testade på avkoppling ca 25-35min så började Vegas helt plötsligt larma på mig. Sockret gick med dunder och brak från 22 ner till 4.4 han larmade redan vid 8 första gången men då ville Jag ej äta pga magontet. Men andra gången gick det ej att ignorera om jag ej velat att alla i Ikeas matsal hade varit tvungna att lyssna på en Vegas ”sångfågels” ylande..... därefter for sockret upp i taket igen. Men men.... tack vare en inflammation i kroppen slutar min diabetes att fungera....

Väl hemma igen kunde jag smälta att vi blev godkända!! VI BLEV GODKÄNDA!!! sedan sov jag.... återhämtningen är en av det viktigaste delarna för att min kropp ska fungera okej.... inte bra.... utan okej 😃

 

 

#dreamteam #vegaswiksten #soshund #diabeteshund #bästeVän

 

 

Kommentera här: