Min alldeles egna SuperhjĂ€lte🐕‍đŸŠș

Hej alla!
 
idag hÀnde nÀstan det som aldrig ska fÄ hÀnda. NÀr jag gick hemifrÄn lÄg mitt bs pÄ 9.2 enl insulinpumpen. Jag och Texas gick till fotbollsplanen och busade, Texas sprang efter sin favoritleksak. Efter 10min gick vi vidare pÄ vÄr efm's promenad. Jag kÀnde mig lite knas men kollade pumpen dÄ lÄg jag pÄ 8,2 i bs. TÀnkte att det mÄste vara kroppen som reagerade pÄ den nya medicinen jag fÄtt för min Gastropares.
 
NĂ€r vi gĂ„tt 2-3min lĂ€gger sig Texas i en aktiv platsliggning med fokus, som jag kallar det. AlltsĂ„ inte i en "slö" position som nĂ€r han vilar.. jag sĂ€ger till honom -kom nu slöfis sĂ„ jĂ€kla mycket sprang du int...đŸ€Ș. Texas kom till slut efter lite tjat. Vi börjar gĂ„ hemĂ„t men ca 300m hemifrĂ„n försvann synfĂ€ltet och marken började svaja. Jag förstod vad som var pĂ„vĂ€g att hĂ€nda. Tog snabbt fram druvsockret men förstod direkt att lĂ€get var mer akut... synen försvann helt.
 
DĂ„ kommenderade jag Texas -GÅ HEM!!! Greppade tag i hans sele och snabbt tog han mig hemĂ„t. VĂ€l hemma larmade Texas bĂ„de Wilton och husse. MĂ€tte sockret och den varnade 1,9....... 2 redbull och 1/2kilo godis sen blev lĂ€get mer stabilt. DĂ€r satt jag helt sjöblöt i svett, skakad men otroligt stolt och tacksam!! Och framför mig satt han, min blivande superhjĂ€lte som redan nu rĂ€ddar min dagâ€ïžđŸ•â€đŸŠș. Älskade TexasWiksten ❀ och tacksam för finaste sambo Ă„ Wilton som stĂ€ller upp nĂ€r det gĂ„r Ă„t pipsvĂ€ngen đŸ€Ł ❀
 
Tack FilipsÀllskapet för möjligheten till assistanshund sutbildning! Tack Svenska service & signalhundsförbundet för bra och viktig utbildning. 

 

Kommentera hÀr: