Ögonlaser igen... å igen

Hej alla!!!
 
Igår var jag på laser...(igen)... som tur är mår inte alla lika dåligt av lasern (ville bara påpeka det innan så jag inte skrämmer någon). Eftersom jag även förutom diabetes har följdsjukdomar såsom autonom- sensorisk neuropati samt fibromyalgi förstärks alla signaler, tex när man drar bort ett plåster smärtar det konstant i flera timmar inte bara några minuter som det ska göra. Varje ”blodsockerstick i fingret” gör ont ca 15-30min det bör gå över snabbt.... det gjorde det på mig också, till för ca 6-7år sedan.
 
Så när jag då ska sitta med huvudet i en ställning och stirra in i ett extremt ljus, för att läkaren ska bränna bort nya blodkärl som bildats i ögat, då är man fan int så kaxig. Kan säga att det är inte en eller 10 blixtar av laser som ska utföras vid ett tillfälle... det är fler.
 
Smärtorna skulle jag förklara som om man bränner sig på ugnen men inne i ögat, (Obs, detta har blivit värre och värre och förklaringen är att mitt nervsystem inte fungerar). Hela dagen går åt att undvika dagsljus, lampor mm solglasögon😎, värktabletter och sömn är det som hjälper att dämpa. Jag är så himla lycklig varje gång jag slipper migrän, dock får jag alltid ilande huvudvärk men det är hanterbart, det är bara att sova och vänta på att en ny dag ska komma 🙈.
 
Idag 36h efteråt har jag fortfarande huvudvärk, är ljuskänslig och värk i ögonen och resten av kroppen. Önskar ingen att gå igenom behandlingen med autonom sensorisk neuropati....... Varje smärta x1000....
 
Ååå måste ju avsluta med något bra!!! Jag går nu SMARTa hundutbildning till handledare/instruktör. Vilket är en bit påväg till mitt Största mål, assistanshundsinstruktö. Mer om det inom kort!!!

Kommentera här: