::.. 2023..:: Nytt År = Fokus bloggen!! nu kör vi!!

Hej alla!! Ska snabbt resumera ihop förra året 2022 då det ej blev bloggat så mycket.
Det kommer det bli ändring på!!
 
Under året har jag drabbats av fler olika komplikationer pga diabetes typ 1. Fler följdsjukdomar och får nu besöka sjukhuset ca 2ggr/veckan men tacksam för den vård vi har i Sverige!!
Självklart jobbar jag med något jämt och alltid. Har massvis av bollar i luften och projekt på gång 💪 Älskar det, om än kroppen säger ifrån med jämna mellanrum.
 
👉 Jag klarade utbildning till Assistanshundsinstruktör, hur häftigt är inte det?!
Min Texas är i tjänst som medicinskt alarmerande assistanshund - Diabetesvovve. Han klarade årsprovet i oktober vilket gör att han är i tjänst 1år till då nästa årsprov sker.
 
👉 Mitt mål med Noseworken 2022 var att gå upp till nw2 i TSM och ev inomhus - Detta fixade vi! OCH Texas gör galet bra resultat, vi har redan tagit en 2:a plats i totalen och en 3:e plats i totalen i tem 2 inomhus, 3:e plats i totalen i TSM2, men sedan har vi även tagit placeringar i olika sök, tror det är 2-3st 1:a placeringar, 2-3 st 2:a placeringar och...5-6 st 3:e placeringar. Bra jobbat Texas!!
 
Som Assistanshundsinstruktör ska man ha ett ekipage i träning och som slutför sin utbildning (och klarar examen) innan man är 100% klar.
I november fick jag äntligen mitt (första) ekipage att träna, stötta och peppa. Det är såååå roligt och fantastiskt att se hur detta TEAM utvecklas ihop!!! Och vilken nytta Milo redan gör, även under utbildning!! HEJA HEJA!!
 
Coming up - 2-dagars NoseWork-tävling i Kristianstad - TEM2 inomhus & TEM1 fordon En massa hundträning, nw, assistanshunden Milo, Texas träning mm.
 
😍 NYTT ÅR; NYA MÖJLIGHETER!!!! Here we go 2023!!!
 
 
Bild 1 : 4 rosetter från 2 olika tävlingar :)
 
Bild 2 : Assistanshundinstruktörs legitimation 👊
 
Bild 3 : Texas "huvudperson" Uppsala diabetescentrum, föreläsning diabetics and dogs
- kommer på blogg inom kort
 
 
 
 

Kommentera här: